Kurs Muzyka dla Twórców Wideo

Przywitanie

Lekcje
Koszyk Koszyk
  • Opis
  • Recenzje
  • Autor
  • Transkrypt

2 ocen

Wprowadzenie

Tworzysz kanał YouTube lub chcesz udźwiękowić swoje produkcje wideo? Lub polepszyć jakość dźwięku, nagrań, podcastów? A może chcesz odnaleźć się w świecie licencji lub podjąć współpracę z kompozytorem? Mimo tego, że muzyka i jej zastosowanie w wideo to temat bardzo obszerny i aktualny, to nadal jest często pomijany i nierzadko - niezrozumiały. W tym Kursie omówimy te zagadnienia szczegółowo i od podstaw. Poza wiedzą teoretyczną Kurs zawiera lekcje z montażu muzyki w Adobe Premiere Pro oraz Audition, postprodukcję dźwięku i miks - w tym czyszczenie i obróbka nagranego głosu, tak by brzmiał klarownie i głośno. Gotowy na solidną porcję wiedzy z audio i wideo?

  1. Omówienie rodzajów muzyki produkcyjnej
  2. Wyjaśnienie pojęć muzycznych i zrozumienie struktury utworu muzycznego
  3. Montowanie muzyki z dbałością o zachowanie spójności muzyki
  4. Montaż i dopasowanie dwóch utworów muzycznych do siebie oraz do materiału video
  5. Obróbka nagranego głosu i miks z muzyką
  6. Porównanie wad i zalet muzyki autorskiej oraz "gotowców" z internetu
  7. Wyjaśnienie przebiegu współpracy z kompozytorem
  8. Omówienie tematu praw autorskich, umów i licencji
  9. Wnikliwa analiza muzyki, stworzonej pod obraz

Witaj w świecie muzyki

Dodawanie muzyki do video zawsze przysparza mniejszych bądź większych problemów. Czy, i jak muzyka kupiona w bibliotece może być dopasowana do materiału video? Na co zwracać uwagę kupując gotową muzykę? A może zamówić kompozycję oryginalnego utworu do projektu? Te pytania i zagadnienia są omawiane na łamach kursu. Omówimy miks ścieżki głosu z muzyką na potrzeby kanału You Tube oraz podstawowy mastering ścieżki audio. Czasami ciężko jest znaleźć właściwy utwór, a innym razem stajemy przed dylematem czy montować video do wcześniej wybranej muzyki, czy może zmontować sam obrazek, a muzykę dopasować później. Jest kilka odpowiedzi na te pytania - dlatego postaramy się przedstawić Ci różne opcje, które pomogą wybrać właściwą dla Ciebie drogę.

Szukanie igły w stogu siana

Wybieranie muzyki z tzw. stocków może być bardzo czasochłonne. Nie ma zbyt wielu możliwości przyspieszenia tego procesu. Musimy przesłuchiwać utwór po utworze, aż wpadnie nam w ucho ten właściwy. Jednak gdy nasz projekt wymaga połączenia dwóch lub większej ilości utworów w spójną całość możemy nieco ograniczyć zakres poszukiwań jeśli zwrócimy uwagę na przykład na tempo, metrum czy tonację przesłuchiwanych utworów.

Adobe Premiere Pro vs Adobe Audittion

Programy do montażu video nie są najwygodniejszym środowiskiem pracy audio. Ta często jest ograniczona do dość podstawowej edycji... ale jeśli chodzi o pracę z muzyką jest jeszcze gorzej. Pokażemy Ci jak możesz skorzystać na pracy w programach dedykowanych do obróbki audio podczas montażu muzyki.

1,2,3, próba mikrofonu - Obróbka audio

Nie samą muzyką człowiek żyje. Materiały video bardzo często zawierają nagrany głos ludzki - czy to setkę, czy głos z offu. Doradzę Ci jak nagrywać dźwięk, z jakich skorzystać mikrofonów i jak zarejestrować głos, by uniknąć bólu głowy w postprodukcji. Oczywiście pokażemy Ci też jak wyczyścić nagrany głos z szumu czy jak poprawić jego barwę i klarowność oraz jak zmiksować dźwięk z muzyką i przygotować finalną ścieżkę audio do publikacji.

Zlecać czy kupić gotowca ? - Muzyka autorska vs. produkcyjna

Nie od dziś wiadomo, że często zakup gotowej muzyki do projektu może być szybszym i tańszym sposobem na podrasowanie video muzyką. Ale czy na pewno jest szybciej i taniej? Lub też lepiej ? Na te i inne pytania odpowiemy w ostatniej części kursu.

Co zrobić by kompozytor zagrał tak jak chcesz ?

Proces tworzenia muzyki do obrazu to nie tylko komponowanie muzyki. Twórcy obrazu często unikają rozmów o muzyce, bo nie wiedzą jak się komunikować z kompozytorem czy też nie wiedzą co mogą zrobić, by on czy ona stworzyła idealną muzykę do projektu. Udział reżysera czy nawet solowego twórcy video nie kończy się na przesłaniu materiału video do kompozytora - a raczej nie powinien. Powiemy Ci jakie są zalety i zagrożenia płynące z używania muzyki tymczasowej (temp music) oraz jak może pomóc Tobie i Twojemu kompozytorowi spotting session. Dowiesz się co to jest i dlaczego tak bardzo "boli" konforming. Gdy poznasz omawiane w ostatnim rozdziale zagadnienia, będzie Ci łatwiej nie tylko zaplanować współpracę z kompozytorem, ale też podjąć decyzję czy jest to właściwy wybór do aktualnego projektu.

Czego nie potrafi "gotowiec" - Analiza muzyki stworzonej pod obraz

Pokażmy Ci jak wygląda proces pracy autora Kursu nad muzyką pod obraz. Opowiemy o tym jakie miał pomysły czy jak obraz podsunął mu pomysł na muzykę. Przeanalizujemy wspólnie dwa projekty: krótki zwiastun gry pt. "My Memory of Us", w którym pokażemy Ci jak pomimo zmieniającego się tempa dostosował swoją kompozycję idealnie do obrazu, a następnie bardzo dokładnie omówimy klip video przygotowany przez eduweb.pl, do którego stworzyłem muzykę. Przeanalizujemy obrazek, następnie pokażemy Ci jak poszczególne ujęcia wpłynęły na muzykę, a na końcu pokażemy co trzeba było zrobić, by dopasować muzykę do video po zmianach montażowych.

Prawo autorskie, umowy i dylematy

By nieco rozwiać wątpliwości oraz zwrócić twoją uwagę na ważne aspekty naszej pracy, powiemy Ci jakie są rodzaje licencji, które można zakupić w serwisach Royalty Free. Poruszymy też ważny temat umów o dzieło i tantiem.

Dla kogo jest ten kurs?

Ten kurs powstał z myślą o twórcach filmów i video. Kurs porusza tematykę muzyczną, jednak z perspektywy montażysty, producenta czy reżysera. Głównym celem kursu jest ułatwienie twórcom obrazu samodzielnego montowania utworów muzycznych, tak by współgrały one z obrazem, a następnie zmiksowanie przygotowanej muzyki z nagranym głosem i stworzenie spójnej ścieżki audio, gotowej do publikacji.

Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?

  1. Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcję ze zdobytej wiedzy!
  2. Wiedza, którą otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale również wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał i pracować efektywniej.
  3. Uczysz się na praktycznych przykładach. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także wzorów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.
5 godzin 43 minuty

Kurs Adobe Audition

Edycja Dzwięku

Masz przed soba zbiór najwazniejszych informacji, które powinienes przyswoic chcac pracowac samodzielnie z audio. Kompendium podstawowych informacji nt. Narzedzia Adobe Audition i jego mozliwosci. Korzystajac z wiedzy eksperta, mozesz odwaznie wykorzystac przyswojona wiedze i stac sie samodzielnym w tworzeniu tresci na rózne nosniki.

Leszek Bil

Autor: Patryk Scelina

grafik / muzyk

Grafik, producent muzyczny i specjalista postprodukcji filmowej. Posiada doświadczenie w produkcji filmów animowanych w zakresie animacji i cyfrowej kompozycji obrazu. W zakresie produkcji i postprodukcji brał udział w realizacji seriali animowanych tj. „Włatcy móch”, „1000 złych uczynków” oraz pełnometrażowych filmów animowanych tj. „Włatcy móch” i „Złote krople”. Brał również udział w procesie postprodukcji wielu reklam telewizyjnych, filmów krótkometrażowych i dokumentalnych. W ramach działalności muzycznej zajmuje się produkcją muzyki na potrzeby zwiastunów filmowych, gier, filmów krótkometrażowych i reklam. Współpracuje z cenionymi w branży zwiastunów filmowych firmami tj. BMG Production Music, a jego muzyka wykorzystywana jest w kampaniach reklamowych filmów i seriali telewizyjnych m.in. „Marvel's Agents of S.H.I.EL.D”. Prócz szeroko rozumianej działalności artystycznej udziela się w edukacji, prowadząc zajęcia z grafiki i postprodukcji filmowej oraz produkcji muzycznej.

http://www.scelina.com

Recenzje Kurs Muzyka dla Twórców Wideo

5

2 dodanych ocen

2020-04-07

Polecam :)

Dariusz Mazur

2020-04-11

Świetny kurs. Gorąco polecam.

Robert Studziński

Ten kurs nie posiada jeszcze transkryptu. Choć bardzo się staramy, wygenerowanie transkryptów do wszystkich kursów jest bardzo czasochłonne. W wielu przypadkach wymaga zaangażowania drogiego oprogramowania i godzin pracy przy poprawianiu transkryptu tak, aby był on możliwie jak najlepszy.

Zależy nam na tym, aby przygotować transkrypty do wszystkich naszych treści. To jedyny sposób dla osób niedosłyszących, aby mogły wygodnie uczyć się technologii. Poza tym, transkrypty ułatwiają skanowanie kursu w poszukiwaniu informacji i jego indeksowanie.

Szukamy osób, które mogłyby nam pomóc w poprawianiu transkryptów. Jeśli masz chwilę wolnego czasu i interesuje Cię dany kurs, w zamian za taką pomoc chętnie udostępnimy Ci wybrany materiał. Wyślij swoje zgłoszenie tutaj, jeśli możesz pomóc nam rozwijać platformę.

  • Informacje
  • Lekcje
Wszystkie kursy od 79zł?
Przetestuj za darmo przez 7 dni!

Autor: Patryk Scelina

Czas: 5 godzin 36 minut

Wersja: -

Aktualizacja: 2020-05-26

  • Certyfikat w ramach Ścieżki
  • Dostęp z urządzeń przenośnych
  • Licencje dla firm i szkół
Podaruj w prezencie

Wprowadzenie

  • Przywitanie

  • Montowanie video do muzyki - wady i zalety

Muzyka z bibliotek

  • Muzyka z bibliotek - Wprowadzenie

  • Biblioteki muzyki produkcyjnej

  • Podstawowe pojęcia

  • Wyszukiwanie muzyki

  • Podstawy montażu muzyki w Premiere Pro

  • Podstawy montażu muzyki w Audition

  • Zaawansowany montaż muzyki - część 1

  • Zaawansowany montaż muzyki - część 2

  • Montaż i dopasowanie muzyki do obrazu - część 1

  • Montaż i dopasowanie muzyki do obrazu - część 2

Produkcja audio

  • Produkcja audio - Wprowadzenie

  • Nagrywanie dźwięku - akustyka

  • Nagrywanie dźwięku - mikrofony

  • Nagrywanie dźwięku - rejestratory

  • Nagrywanie dźwięku - nagranie ciszy

  • Odszumianie

  • Zastosowanie bramki szumów

  • Korekcja ścieżki wokalnej

  • Usuwanie sybilantów z głosu

  • Kompresja ścieżki wokalnej

  • Miks w Premiere Pro

  • Podstawy masteringu

  • Eksport ścieżki wielośladowej

  • Miks w Audition

  • Suplement - wyrównanie poziomów

Muzyka autorska

  • Muzyka autorska - wprowadzenie

  • Muzyka produkcyjna vs. autorska

  • Współpraca z kompozytorem

  • Spotting Session

  • Temp Music

  • Komunikacja - Jak rozmawiać o muzyce

  • Konforming

  • Licencje Royalty Free

  • Umowy i licencje - część 1

  • Umowy i licencje - część 2

  • Tantiemy

  • Content ID

  • Case Study - zwiastun gry

  • Projekt "Warsaw Rush" - część 1

  • Projekt "Warsaw Rush" - część 2

  • Projekt "Warsaw Rush" - część 3

  • Projekt "Warsaw Rush" - część 4

  • Zakończenie