[RWD] RWD - mobile
Dawid Iwanski
7/12/2017 | 2:00 PM

Witam Mam pytanie w kwestii RWD. Na przykładzie Iphone 6. Co nas jako projektantów interesuje? Na jakie rozdzielczości ekranu dla iphone 6 trzeba przygotować projekty, jak wiemy iphone 6 ma rozdzielczość 750x1334 i ratio pixel 2 więc css with 375 i height 667. Na jakie rozdzielczości my jako projektanci mamy przygotować layout?

Łukasz Dmitruk
8/1/2017 | 9:58 PM

W PL Apple nie jest tak popularne jak np. w Stanach. Także to wszystko zależy od tego do kogo naz produkt ma trafić.

Lukasz S Pierwola
7/15/2017 | 8:12 AM

Ja bym też zaprojektował przypadku iphona 6 będzie to 375x667 Na wielu stronach Polskich i Angielskich zalecają taką rozdzielność! https://www.supermonitoring.pl/blogpl/responsinator-przetestuj-responsywnosc-swojej-witryny/ http://www.responsinator.com/

Lukasz S Pierwola
7/15/2017 | 8:12 AM

Ja bym też zaprojektował przypadku iphona 6 będzie to 375x667 Na wielu stronach Polskich i Angielskich zalecają taką rozdzielność! https://www.supermonitoring.pl/blogpl/responsinator-przetestuj-responsywnosc-swojej-witryny/ http://www.responsinator.com/

Lukasz S Pierwola
7/15/2017 | 8:12 AM

Ja bym też zaprojektował przypadku iphona 6 będzie to 375x667 Na wielu stronach Polskich i Angielskich zalecają taką rozdzielność! https://www.supermonitoring.pl/blogpl/responsinator-przetestuj-responsywnosc-swojej-witryny/ http://www.responsinator.com/

Lukasz S Pierwola
7/15/2017 | 8:12 AM

Ja bym też zaprojektował przypadku iphona 6 będzie to 375x667 Na wielu stronach Polskich i Angielskich zalecają taką rozdzielność! https://www.supermonitoring.pl/blogpl/responsinator-przetestuj-responsywnosc-swojej-witryny/ http://www.responsinator.com/

Dawid Iwanski
7/12/2017 | 7:59 PM

właśnie 1920 prawie 10 procent rynku i będzie rosło :) zawsze można projektować pod 1920 z glównym kontenerem na 1200 px, i wtedy 1920,1600,1280 zalatwione potem ewentualnie dorobic na 1024, 768 noi 360 :)

Łukasz Dmitruk
7/12/2017 | 7:43 PM

Zawsze wychodze z zalozenia ze strona ma wygladac dobrze przy plynnym przejsciubz 360 do 1300 i do tego przy projektowaniu witryny staram sie dazyc.

Łukasz Dmitruk
7/12/2017 | 7:40 PM

Zależnie od projektu i budżetu klienta i targetu :) Generalizując, najczęściej są to trzy breakpointy 360px i ok. 1300px (zeby pokryc rozdzielczosc 1366px) i coś pośrodku - 768px. Dodatkowo często zwracam uwagę na to jak zachowuje się strona przy 480px i 1024px. Ostatnio coraz częściej biorę pod uwagę full hd, ale tak jak wspomniałem, jeżeli budżet na to pozwala i target jest sprecyzowany.

Dawid Iwanski
7/12/2017 | 7:10 PM

A tak jeszcze zapytam na jakie rozdzielczości projektujesz biorąc pod uwagę mobile, tablet i deskop?

Dawid Iwanski
7/12/2017 | 6:55 PM

Właśnie najbardziej zmyliło mnie właśnie ratio x2 x3 x4...x15 bo byłem przekonany że mając s7 z rozdziałką 1440px to projektuje na 360px dla tych wszystkich urządzeń właśnie wqhd i fullhd na 360 i sprawa załatwiona idziemy dalej ku tabletom i deskopom...

Łukasz Dmitruk
7/12/2017 | 6:50 PM

360tka ma 20% rynku wg. wszelkiej masci rankingow, dlatego nalepiej od niej zaczac :) Ja tak robie. Smart Object w PS to w dzisiejszych czasach nieocenione narzedzie przy tych wszystkich pixel-ratio :) Co do grafik to zalezy od konkretnego przypadku. Niekiedy musimy isc na kompromis rozdzialka vs waga, bo dzis licza sie przede wszyskim lekkie, zoptymalizowane witryny, ktore szybko dzialaja.

Dawid Iwanski
7/12/2017 | 6:30 PM

Wielkie dzięki, tak wlaśnie myślałem że można wykorzystać obiekty inteligentne. Ostatnie pytanie :) Czy to tak samo działa w przypadku telefonów z androidem, wszystkie androidy powyżej 1920 to ratio x3 lub x4 czyli projektuje pod 360 na smart object? i muszę mieć ewentualne grafiki na rozdzielczość 1440 np w przypadku s7?

Łukasz Dmitruk
7/12/2017 | 5:55 PM

O jest: http://blog.eduweb.pl/projektowanie-grafiki-dla-ios-i-retina/

Łukasz Dmitruk
7/12/2017 | 5:54 PM

Gdy wykorzystuje sie obiekty inteligentne w PSie takze wybralbym x1 na swoim monitorze. Gdzieś na blogu eduweba był fajny artykuł Grzegorza o projektowaniu na ios i ekrany retina, jak znajde go to podesle link.

Dawid Iwanski
7/12/2017 | 3:06 PM

Dzięki za odpowiedz Ale co w przypadku gdy projektujemy na rastrach w Photoshopie?

Łukasz Dmitruk
7/12/2017 | 2:51 PM

Ja zawsze projektuje w taki sposob, aby wielkosc mojego artboardu (przy zoomie 100%) odpowiadala fizycznym rozmiarom urzadzenia... nie mam monitora z matryca Retina, a wiec u mnie w przypadku iphona 6 bedzie to 375x667. W zwiazku z tym, ze ja pracuje z grafika wektorowa (Sketch) moge swoj artboard eksportowac powiekszony x2 i x3.