[Porada] Projektowanie logo - spotkania z klientem
Uzytkownik Anonimowy
7/20/2015 | 4:05 PM

Gdy klient zamawia stworzenie logo najczęściej chce się spotkać, aby omówić szczegóły, stworzyć brief i wycenić projekt. Chciałbym się spytać czy pobierać opłatę za spotkania np. stawka godzinowa 80 zł. W końcu to jest praca :) Czy nie warto tego robić, aby już na starcie nie odstraszyć klienta?

Patryk Wiśniewski
7/28/2015 | 12:16 PM

Dzięki Paweł za cenne wskazówki

Pawel Sierny
7/23/2015 | 12:51 AM

oraz to JAK UTRZYMAĆ SIĘ Z ILUSTRACJI - wiele cennych wskazówek dot. spotkań z klientem https://www.youtube.com/watch?v=pPKRSq4Zhnc

Pawel Sierny
7/23/2015 | 12:48 AM

Co do kwestii umów z klientem polecam wykład https://www.youtube.com/watch?v=WcpY0wqZ7w8&feature=youtu.be

Pawel Sierny
7/20/2015 | 9:54 PM

Moje dwie praktyczne złote zasady współpracy z klientem: 1. Na pierwszym spotkaniu umowa, w której jest notka o prawach autorskich. 2. Nigdy nie przekazywać klientowi ostatecznego pliku graficznego (jedynie prewkę - zdjęcie podglądowe, o zmniejszonych rozmiarach/gorszej jakości). Przy ostateczny rozliczeniu, gdzie mogę wtedy wliczyć czas poświęcony na spotkania z klientem, przekazuję pełną grafikę

Pawel Sierny
7/20/2015 | 9:45 PM

Różne są szkoły... Jednak warto uświadomić sobie dwie rzeczy: 1. Klient nasz pan - tzn. pracujemy dla niego, on ma być zadowolony (my swoje odbierzemy we właściwym czasie, gorzej jeśli go stracimy). 2. Jaka jest nasza pozycja na rynku - tzn. jeśli moja firma jest znaną marką, to nie muszę się martwić, że odstraszę klienta, bo mój produkt będzie naj... a i inni czekają w kolejce...

Krzysztof Branecki
7/20/2015 | 8:00 PM

Nie wiem jak to jest w grafice, Ja osobiście za ustalanie szczegółów nie pobieram opłat, jednak można sobie to wliczyć w cenę takiej usługi. Nie odstraszysz klienta a i też nie stracisz swojego czasu. Powiedzmy liczysz, że zrobienie loga zajmie Ci powiedzmy 3h to w wycenie obliczasz jako 4h pracy.