Kurs Projektowanie dla iOS

Witaj w Kursie

Lekcje
  • Opis
  • Recenzje
  • Autor
  • Transkrypt

4 ocen

Lubię to! 336

Wprowadzenie

Chcesz nauczyć się projektować aplikacje mobilne na popularną i dochodową platformę iOS? Kurs, który dla Ciebie przygotowaliśmy to niezwykle obszerne kompendium z dziedziny projektowania dla systemu iOS - wszystko, czego potrzebujesz aby rozwinąć swoje umiejętności w kierunku tworzenia aplikacji iPhone czy iPad! Poznaj wytyczne UI/UX, techniki projektowania w Photoshop i Sketch, stwórz praktyczne layouty aplikacji od mockupu po eksport grafiki, poznaj fundamenty projektowe i założenia iOS, a także zyskaj linki do setek zasobów, gotowe komponenty, biblioteki i akcje Photoshop które przyspieszą Twoją pracę! Wszystkiego nauczysz się od eksperta w dziedzinie grafiki i UX, który na co dzień projektuje i wdraża aplikacje iOS.

  1. Architektura iOS, schematy nawigacji oraz UI/UX aplikacji
  2. Dwa projekty praktycznych aplikacji realizowane krok po kroku
  3. Rozdzielczosci i eksport perfekcyjnej grafiki dla Retina
  4. Setki linków, zasobów oraz bibliotek i akcji gotowych do uzycia
  5. Porady i techniki projektowania interfejsów w Photoshop
  6. Podstawy i najciekawsze techniki pracy w Sketch
  7. Interakcje i animacje z Origami, Pixate, Flinto
  8. Podstawy pracy z Xcode i funkcjonalny mockup
  9. Kolorystyka, typografia, ikonografia w systemie iOS
  10. I wiele, wiele wiecej!

Praktyczne projekty aplikacji

W kursie zajmiemy się stworzeniem od podstaw działającej aplikacji Swift Colors, opracowaną w kursie Projektowania dla iOS. Na przykładzie tej aplikacji poznasz wszystkie podstawowe zagadnienia związane z praktycznym podejściem do programowania dla iOS, ponieważ przygotowaliśmy ją w taki sposób aby była jak najbardziej przejrzysta i prosta dla osób początkujących. Jako dodatek opracujemy też projekt aplikacji Kantor, która pozwoli Ci stworzyć kalkulator wymiany walut i rozszerzyć swoje umiejętności między innymi o obsługę popularnych kontrolek dla iOS.

Środowisko Xcode

Na początku poznasz ekosystem narzędzi i aplikacji, które pomogą Ci projektować dla iOS. Rozpoczniemy od instalacji i omówienia podstaw Xcode, który jest darmowym narzędziem zapewniającym wszystko, co potrzebne jest do tworzenia aplikacji iOS. Nie będziesz musiał ponosić dodatkowych kosztów związanych z licencją developera Apple - wszystkie wykonane w kursie ćwiczenia będziemy testować na symulatorze, bez konieczności posiadania płatnej licencji.

Swift od podstaw

Obszerna część kursu jest poświęcona na omówienie podstaw składni i języka Swift. Nie musisz posiadać żadnej wcześniejszej wiedzy z programowania, fundamentalne koncepcje zostaną omówione dokładnie od podstaw, oraz zilustrowane praktycznymi przykładami w Playground, które będziesz mógł przerobić we własnym zakresie oglądając kurs. Każda z lekcji posiada osobne pliki źródłowe które zostały przygotowane tak abyś mógł łatwo rozpocząć pracę ze Swift.

Programowanie aplikacji

Naszą pracę rozpoczniemy od najważniejszych czynności jak konfiguracja projektu, praca ze storyboardem i view controllerami a także własnymi klasami. Kursowa aplikacja została specjalnie przygotowana tak, abyś mógł poznać wszystkie najważniejsze założenia oraz techniki związane z programowaniem dla iOS. Nauczysz się więc pracować w interfejsie graficznym Xcode, poruszać po strukturze kodu i plików, debuggować aplikacje, używać właściwych kontrolek i wiele więcej!

Testowanie aplikacji oraz projekt na iPada

W trakcie kursu przygotowywaną aplikację testujemy w symulatorze, który został szczegółowo omówiony, znajdziesz w nim także informacje o tym, jak testować tworzone aplikacje bezpośrednio na urządzeniach. Dowiesz się także jakie są specyficzne zależności, które należy wziąć pod uwagę przy projektowaniu dla iPada a także wykonamy kilka prostych czynności aby naszą aplikację portować na platformę iPad.

Organizacja zasobów oraz uniwersalne aplikacje

W kursie przygotujemy także zasoby graficzne dla naszej aplikacji, dzięki czemu dowiesz się jak zoptymalizować pliki aby zostały poprawnie zinterpretowane przez Xcode. Dowiesz się także, jak dostosować projekt do różnych rozdzielczości i urządzeń tak, aby aplikacja którą tworzymy była jak najbardziej uniwersalna. Skorzystamy między innymi z nowego Auto Layout a także z Size Classes w iOS.

Solidne podstawy i źródła

Założeniem kursu jest w jasny i zrozumiały sposób wytłumaczyć podstawy programowania aplikacji iOS oraz języka Swift. Źródła kursu zostały przygotowane tak, abyś mógł odnaleźć pliki do każdej z lekcji aplikacji Swift Colors, a każda linia kodu jest wyczerpująco omówiona. Kurs nie zawiera jednak zagadnień zaawansowanych, takich jak praca z zewnętrznym API, czy technologiami iOS jak InAppPurchase etc. Będą to tematy zrealizowane w kursach Zaawansowanych.

Podsumowując, kurs zawiera między innymi:

  • Praktyczne projekty aplikacji w Xcode od A-Z
  • Środowisko programistyczne Xcode
  • Omówienie podstaw języka Swift na przykładach
  • Pracę z popularnymi kontrolkami i ich właściwości
  • Tworzenie struktury nawigacji z AppBar i Navigation Controller
  • Testowanie aplikacji w Symulatorze i na urządzeniach
  • Tworzenie uniwersalnych aplikacji na różne urządzenia i ekrany
  • Kompletne pliki źródłowe
  • I wiele, wiele więcej!

Dla kogo jest ten kurs?

Kurs został przygotowany dla wszystkich, którzy chcą poznać zasady projektowania dla iOS. Jeśli chcesz poszerzyć swoje umiejętności o projektowanie dla tej platformy, zmienić ścieżkę zawodową i zostać projektantem iOS, lub też w przyszłości programować aplikacje i zyskać świetny fundament projektowy - ten kurs jest najlepszym źródłem wiedzy, które możesz znaleźć! Kurs będzie także przydatny dla osób, które kierują projektami lub odpowiadają za aplikacje mobilne w większych firmach i agencjach reklamowych. Mile widziana jest jedynie wcześniejsza znajomość podstaw Photoshop.

Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?

  1. Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcję z tworzonych projektów.
  2. Wiedza, którą otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale również wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał i przygotować wspaniale działające aplikacje na iOS.
  3. Uczysz się na praktycznych przykładach. Zebrane techniki wynikają z praktyki a same dodatki które stworzymy są omówione kompleksowo. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także skrótów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.
9 godzin 40 minut

Kurs Tworzenie Aplikacji iOS w Swift
w Praktyce

Jeszcze nigdy nie było tak dobrego czasu na naukę programowania aplikacji mobilnych dla iOS! Jest to najbardziej dochodowa platforma a jej programiści to obecnie najlepiej opłacani i poszukiwani eksperci rynku IT. Nowy język programowania Swift sprawia, że kodowanie aplikacji jest niezwykle ciekawe i intuicyjne. Wykorzystaj szansę i naucz się programowania aplikacji na platformę iOS! Nieważne, czy chcesz stworzyć własną, prostą aplikację, zarabiać publikując aplikację w AppStore czy też zmienić ścieżkę swojej kariery - ten kurs jest najlepszym źródłem wiedzy aby zacząć tworzyć aplikacje iOS! Nie jest też wymagana wcześniejsza wiedza z zakresu programowania - wszystkiego dowiesz się od podstaw, na praktycznych, czytelnych przykładach! Zacznij teraz!

Grzegorz Róg

9 godzin 25 minut

Kurs Projektowanie dla iOS
UI/UX Aplikacji

Chcesz nauczyć się projektować aplikacje mobilne na popularną i dochodową platformę iOS? Kurs, który dla Ciebie przygotowaliśmy to niezwykle obszerne kompendium z dziedziny projektowania dla systemu iOS - wszystko, czego potrzebujesz aby rozwinąć swoje umiejętności w kierunku tworzenia aplikacji iPhone czy iPad! Poznaj wytyczne UI/UX, techniki projektowania w Photoshop i Sketch, stwórz praktyczne layouty aplikacji od mockupu po eksport grafiki, poznaj fundamenty projektowe i założenia iOS, a także zyskaj linki do setek zasobów, gotowe komponenty, biblioteki i akcje Photoshop które przyspieszą Twoją pracę! Wszystkiego nauczysz się od eksperta w dziedzinie grafiki i UX, który na co dzień projektuje i wdraża aplikacje iOS.

Grzegorz Róg

30 minut

Wprowadzenie do Augmented Reality

W tym Warsztacie wprowadzimy Was w tajniki zagadnień związanych z Augmented Reality. AR, czyli tak zwana „Rzeczywistość Rozszerzona”, to temat, który z roku na rok dynamicznie zyskuje na popularności. Uczestnicząc w warsztacie dowiecie się między innymi z czym wiąże się technologia AR i poznacie kilka przykładowych aplikacji wykorzystujących ten system. Przekonacie się również jakie narzędzia warto poznać, aby móc przystąpić do tworzenia aplikacji czy gier w rzeczywistości rozszerzonej. <br><br> Zaprasza Michał Wedlechowicz!

Michał Wedlechowicz

Autor: Grzegorz Róg

**Idea Architect**

Od wielu lat projektuje serwisy internetowe, dużą wagę przykładając do ich funkcjonalności a także skutecznych technik promocji. Swoje umiejętności praktyczne zdobywa projektując grafikę oraz strony www dla wiodących polskich i zagranicznych agencji reklamowych. Współpracuje między innymi z Adobe, Microsoft, Wacom. Jako trener i spiker prowadzi szkolenia oraz eventy i warsztaty. Posiada szereg uprawnień i certyfikatów eksperckich. <br><br> W wolnych chwilach stara się przekazać Ci całą praktyczną wiedzę, pasję i doświadczenie. Zapraszamy do kursu - gwarantujemy, że ta świetna zabawa przyniesie Ci mnóstwo satysfakcji!

eduweb.pl
@greg_rog

Recenzje Kurs Projektowanie dla iOS

5

4 dodanych ocen

2015-10-13

Super kurs, zdecydowanie polecam. Wiedza przekazana (jak zwykle) została w sposob praktyczny i ciekawy. Caly kurs przerobilem i juz jestem na Tworzenie aplikacji iOS w Swift ktory zreszta tez polecam.

Tomasz Haluch

2016-01-07

Jestem w połowie i już wiem, że ten kurs to świetna opcja do poznania zasad i dobrego workflow projektowania aplikacji na iOS.

Sebastian Żarnowski

2017-07-31

Bardzo dobrze wyjaśnione wszystko! Polecam

Lukasz S Pierwola

2017-11-22

Wyjątkowo wartościowy kurs. Robiłem go dawno temu. Świetnie wdraża designera w zagadnienia iOSowe i solidnie wyjaśnia filozofię tej platformy.

Piotr Trzaskowski

Ten kurs nie posiada jeszcze transkryptu. Choć bardzo się staramy, wygenerowanie transkryptów do wszystkich kursów jest bardzo czasochłonne. W wielu przypadkach wymaga zaangażowania drogiego oprogramowania i godzin pracy przy poprawianiu transkryptu tak, aby był on możliwie jak najlepszy.

Zależy nam na tym, aby przygotować transkrypty do wszystkich naszych treści. To jedyny sposób dla osób niedosłyszących, aby mogły wygodnie uczyć się technologii. Poza tym, transkrypty ułatwiają skanowanie kursu w poszukiwaniu informacji i jego indeksowanie.

Szukamy osób, które mogłyby nam pomóc w poprawianiu transkryptów. Jeśli masz chwilę wolnego czasu i interesuje Cię dany kurs, w zamian za taką pomoc chętnie udostępnimy Ci wybrany materiał. Wyślij swoje zgłoszenie tutaj, jeśli możesz pomóc nam rozwijać platformę.

  • Informacje
  • Lekcje
Wykup w abonamencie od 79zł
Przetestuj za darmo przez 7 dni!

Autor: Grzegorz Róg

Czas: 9 godzin 25 minut

Wersja:

  • Pliki źródłowe
  • Certyfikat Ukończenia
  • Dostęp z urządzeń przenośnych
  • Licencje dla firm i szkół

Wprowadzenie

  • Witaj w Kursie

  • Fundamenty projektowania

  • Architektura aplikacji

  • Korzystanie ze źródeł

Rozdzielczości urządzeń iOS

  • Wprowadzenie

  • Ustawienia rozdzielczości

  • Rozdzielczości w praktyce

Zasoby i Prototyp aplikacji

  • Zasoby GUI

  • Organizacja bibliotek

  • Praca z mockupem

  • Wireframe Grid - akcje

  • Osadzanie zdjęć

Typografia

  • Wprowadzenie

  • Rodzina San Francisco

  • Style tekstu w praktyce

  • Cała prawda o pixelach, punktach i dpi

  • Typografia w projekcie aplikacji

Interfejs w Photoshop

  • Wykorzystanie Layer Comps

  • Kolory GUI

  • Nawigacja dla iOS

  • Schematy nawigacji

  • Kontrolki nawigacji

  • Nawigacja w praktyce

  • Artboardy w Photoshop

  • Ekrany modalne

  • Testowanie na urządzeniach

Ikonografia w iOS

  • Ikony dla iOS

  • Projektowanie ikon w Illustrator

Eksport grafiki na potrzeby aplikacji

  • Wprowadzenie

  • Eksport grafiki w Photoshop

  • Praca z generatorem

Projektowanie dla iPada

  • Założenia projektowania dla iPada

  • Projekt dla iPada w Photoshop

Projektowanie w Sketch

  • Wprowadzenie

  • Początki pracy w Sketch

  • Zasoby GUI

  • Preferencje Sketch'a

  • Grupy, warstwy, artboardy, strony

  • Ustawienia artboardów

  • Kopiowanie i skalowanie

  • Modyfikacje kształtów

  • Praca z Symbolami

  • Tworzymy gradienty

  • Generowanie kształtów

  • Tekst na ścieżce

  • Warianty ikony aplikacji

  • Mirroring na iPhone

  • Kontrolki UI

  • Praca z kolorami oraz grid

  • Style tekstu

  • Wyrównanie

Eksport i dodatki w Sketch

  • Podgląd aplikacji

  • Eksport grafiki ze Sketch

  • Sztuczki w Sketch

  • Instalacja Pluginów

Funkcjonalny Prototyp

  • Wprowadzenie do Xcode

  • Xcode - import grafik

  • Funkcjonalny mockup w Xcode

  • Poznaj Flinto

Interakcje i animacje

  • Interakcje i animacje

  • Wstęp do animacji

  • Praca z Pixate

  • Wprowadzenie do Origami

  • Animacje w Origami

Podsumowanie

  • Zakończenie